fbpx
580

Atunci când alegem să practicăm turismul urban și ne hotărâm la o destinație nouă, fie că este de la noi, fie că vorbim de străinătate, ne gândim cum putem să vizităm tot. Mulți dintre noi poate nu beneficiem de permis de conducere sau de o mașină, sau poate pur și simplu nu vrem să ne complicăm cu autoturismul personal. Totuși, să ne bazăm pe platformele de transport prin aplicații poate fi costisitor, iar mersul pe jos are farmecul lui până la un punct…

Ajungem în acest fel să ne interesăm despre rețeaua de transport în comun a orașului pe care îl alegem drept țintă pentru city break-ul nostru. Metroul este în general cea mai căutată variantă, în special de turiștii străini care sunt obișnuiți cu mersul prin subteran. Deși mulți ani la rând s-a pus problema construirii unui metrou în alte orașe precum Cluj, Iași sau Timișoara, în prezent Bucureștiul păstrează încă propria unicitate a acestui mijloc de transport, fiind singurul oraș din România care poate fi străbătut cu metroul.

Avantajele metroului

Liniile de metrou sunt foarte complexe și asigură cu ușurință transportul rapid și sigur chiar și spre celălalt capăt al orașului. Bucureștiul este o așezare urbană foarte întinsă și extrem de aglomerată, fiind recunoscut traficul infernal din orele de vârf. La suprafață poți ajunge să faci chiar și peste două ore dacă vrei să ajungi din centrul orașului spre marginile sale. De aceea, foarte mulți turiști sau chiar și persoane proaspăt mutate aici preferă metroul.

Unde circulăm cu metroul?

În tunel nu va fi trafic, vremea nu va condiționa nimic, trenurile sunt rapide și proaspăt modernizate, iar faptul că vin repede este un alt plus. De asemenea, rețeaua din București este foarte bine structurată, având următoarele linii:

  1. Dristor- Pantelimon, sau linia galbenă, trece prin niște puncte cheie ale orașului precum Piața Muncii. Obor, Gara de Nord, Eroilor sau Piața Unirii. Este linia potrivită pentru cei care vin sau pleacă cu trenul, având nevoie de gară, dar atinge și centrul orașului în două puncte importante.
  2. Pipera- Berceni, sau linia albastră, traversează Bucureștiul din nord până în sud, parcurgând principalele puncte din centrul capitalei sau alte atracții importante. De pildă, stația Aviatorilor este lângă Parcul Regele Mihai I, fost Herăstrău, și automat lângă Arcul de Triumf. Magistrala leagă apoi cele mai importante stații pentru un turist – Piața Victoriei, Piața Romană, Universitate, Piața Unirii, Tineretului. Linia continuă cu suburbiile cartierului Berceni.
  3. Preciziei- Anghel Saligny, sau linia roșie, traversează Bucureștiul de la un capăt la altul, de data aceasta însă de la vest la est, mai exact de la ieșirea din oraș spre Militari până la ieșirea din Titan. Și magistrala aceasta bifează câteva stații centrale sau de referință cum ar fi Eroilor, Izvorul, Piața Unirii sau Timpuri Noi. De asemenea, din punct de vedere comercial este cea mai potrivită, oferind o varietate de magazine, centre comerciale, piețe sau supermarketuri.
  4. Gara de Nord- Depou Străulești, sau linia verde, este o extensie a stațiilor de gări, mai exact Gara de Nord și Basarab la cartierul Bucureștii Noi, urmărind stații precum 1 Mai, Jiului sau Străulești. Zona este liniștită și este ideală pentru închiriat cazare, nefiind nici un loc prea extravagant și oferind și un raport calitate-preț excepțional.
  5. Eroilor- Râul Doamnei, linia portocalie sau cea mai recentă dintre ele, este o extensie ce pleacă din zona Eroilor spre cartierul Drumul Taberei. Magistrala a fost foarte dorită în special de bucureștenii nemulțumiți de rețeaua de transport în comun a sectorului 5 și este în prezent cea mai modernă dintre toate.

De asemenea, METROREX lucrează la pornirea procesului de extindere a magistralei 5 până în Pantelimon, dar și la o rută-minune care ar revoluționa sistemul turismului în București: magistrala 6, Gara de Nord- Aeroportul Henri Coandă. Linia ce se dorește a fi mov ar urma să treacă prin cartierele Băneasa și Otopeni. Cu toate astea, în prezent există un tren care circulă constant pe ruta Gara de Nord- Henri Coandă, fiind o linie nou inventată și ajutând considerabil multitudinea de turiști care vin aici.

Picanterii despre metroul din București

  • Știați că primul metrou cu pasageri a circulat în 1979 și a plecat din stația Semănătoarea, ce astăzi o vom întâlni sub denumirea de Petrache Poenaru?
  • Cu toate acestea, planul construirii unui metrou în București a pornit ăncă din perioada interbelică, mai exact 1938, la dorința regelui Carol al II-lea. Abdicarea acestuia a constituit amânarea și uitarea temporară a acestei idei până spre finalul puterii lui Ceaușescu.
  • Stația de metrou de la Politehnică este unicat în lume. Ea este decorată cu marmură ce conține fosile reale, ce datează încă de acum 180 de milioane de ani, de pe vremea Cretacicului Superior.
  • Știați că magistrala 5 nu a fost construită încă de pe vremea lui Ceaușescu deoarece el considera că Drumul Taberei era un cartier de burghezi, care nu meritaul dreptul de a circula cu metroul?
  • Costin Georgian, cel care denumește stația cu același nume, a fost directorul METROREX după Revoluție și reprezintă singura stație de metrou ce poartă numele unuia dintre angajații companiei.
  • Nu în ultimul rând, știați că în Berceni este singurul loc din Capitală unde metroul bucureștean iese la suprafață pentru o stație, întocmai ca în Occident?


Like it? Share with your friends!

580
Ioana Livia

Așa cum arta m-a făcut, dar și natura... scriu din pasiune, observ și simt, apoi transmit mai departe cum știu eu mai bine, trecând mereu informațiile prin filtrul sufletului.

Ghid turistic

Bună, vrei să afli mai multe informații despre destinațiile turistice din România sau ai nevoie de un sfat de călătorie?