fbpx
559

Nu îmi plac camping-urile amenajate, să ne înțelegem din capul locului. Sunt de părere că o excursie cu cortul este despre libertatea pe care acesta ți-o oferă, despre sentimentul de a fi în mijlocul naturii, departe de gălăgie, lumini și agitație și mai aproape de stele. Așadar, încerc de fiecare dată să campez, în limita legalității și a bunului simț, în locuri neamenajate, fie că e vorba de crestele munților (acolo îmi place cel mai mult), în vreo poieniță, pe malul vreunei ape (acolo am cele mai mari emoții), pe plajă în extra-sezon. De fiecare dată am grijă să nu las nimic în urma mea iar dacă sălbăticia e prea mare, încerc să fac un foc mic, cât să știe animalele din jur că nu e cazul să se apropie. Există soluții eco de unică folosință cu ajutorul cărora să faci foc fără vatră. Bineînțeles, există și camping-uri faine și liniștite în România și mi-ar plăcea ca împreună să facem o listă cu recomandări pe bune, cu cele mai frumoase locuri în care să mergi cu cortul în România. Fie că e vorba de locuri amenajate, fie că e vorba de locuri în care este tolerată camparea, fie că e vorba despre creste de munte cu priveliști faine, te rugăm să ne scrii într-un comentariu, mai jos, locurile tale preferate în care ai campat.

Lacul Mocearu

Despre lacul Mocearu din județul Buzău am mai tot povestit, e unul dintre locurile mele preferate din zonă. Un lac mic, înconjurat de pădure, cu câteva poienițe foarte romantice pe margine și locuri de campat boeme până la cer și înapoi. Locul e accesibil cu mașina și foarte interesant pentru mountain-bikers. Nu recomand să mergi acolo cu cortul în weekend în luna august, e posibil ca malul lacului să fie mai aglomerat și mai gălăgios decât îți dorești.

Borșa, Maramureș

La Borșa am ajuns în urmă cu câțiva ani, într-un tur al României cu rucsacul în spate, și am stat în campingului belgianului Kris Verellen: Borșa Turism. Când am fost noi acolo, erau doar oaspeți străini, atrași probabil de felul în care gazda promovează Maramureșul în vestul Europei. Am campat în livada din grădină iar dimineața am plecat în traseul spre Vârful Pietrosu Rodnei, campingul fiind chiar la intrarea în traseu. Găsești acolo și camere în pensiune, mâncare și loc de campat cu rulota. Mi-a plăcut foarte mult grădina, curățenia și faptul că ne-am simțit în siguranță acolo.

Plaja Gostinu, Giurgiu

Plaja Gostinu e un subiect delicat pentru mine pentru că deși îmi place la nebunie, pe atât de mult mă enervează felul în care autoritățile locale au permis ca locul ăsta să fie stricat de vizitatorii fără cei șapte ani de acasă. Plaja Gostinu e la Dunăre, în județul Giurgiu, și în timpul verii vin foarte mulți oameni aici să se bucure de soare, apă și umbra pădurii. Plaja e sălbatică, cu nisip fin iar priveliștea este pur și simplu superbă. Era superbă în noaptea în care am ajuns, cu cer plin de stele, iar plaja m-a dus cu gândul la Thailanda. Dimineața ne-au trezit însă campangiii gălăgioși așa că am mutat tabăra mai departe, într-un loc tare fain. Mergi la Gostinu în mai, iunie sau toamna, când sezonul grătarelor nu e de vârf și nu lăsa gunoaie în urma ta.

Plaja Vadu – camparea interzisă

Din câte știu, camparea nu e permisă aici pentru că zona face parte din rezervația Deltei și se dau amenzi în sensul ăsta. Am călcat totuși pe bec într-un weekend cald din luna octombrie și am avut plaja doar pentru noi, un cer plin de stele, o lună roșie și un răsărit superb cu ceață. Probabil că nu ar trebui să îți recomand să campezi pe plaja Vadu, acest lucru fiind ilegal, dar mergi măcar într-o zi la plimbare.

Culmea Oslea, munții Vâlcan

Traseul pe Culmea Oslea e foarte ușor și extrem de fotogenic pentru că ai vedere spre Retezatul Mic. Poți să mergi cu mașina până în Pasul Jiu-Cerna apoi urci la picior 10-20-30 minute până când găsești cel mai frumos loc de campare, sub Culmea Oslea. Nu cred să fi pus cortul într-un loc cu priveliște mai frumoasă că aici. Ziua poți face traseul pe Oslea (durează 2-3 ceasuri cu tot cu pauze) și, dacă ai vreme încă 1-2 zile, poți să mai urci în Retezatul Mic – un masiv mai puțin faimos dar extraordinar de frumos.

Citește mai mult: travelgirls.ro

Like it? Share with your friends!

559
romtur.ro

Ghid turistic

Bună, vrei să afli mai multe informații despre destinațiile turistice din România sau ai nevoie de un sfat de călătorie?