551
1.3k shares, 551 points

Din fericire, locurile de baștină cu care ne putem mândri în Europa și chiar prin toată lumea sunt destule. În orice județ descoperi obiective turistice demne de apreciere, însă când vine vorba de munte, totul apare într-o altă lumină, căci munții din România au o aură aparte. Și ce mod mai frumos de a merge cu capul în nori, la propriu, există..dacă nu o plimbare lungă pe Transfăgărășan?

Sigur ai auzit de el. E fix acolo unde munții se așază la picioarele tale, acolo unde ai impresia că ești regele universului și simți că viața mai are multe să-ți ofere. Mulți spun că grandoarea Transfăgărășanului are o putere aproape magică de motivare și determinare asupra celor care îl parcurg. Poate că, într-adevăr, după ce ajungi aici simți că poți trece peste orice obstacol.

Șoseaua Transfăgărășan este considerată drept cel mai frumos drum din România și nu este nicio exagerare. Zecile de curbe strânse, panoramele cu munții Făgăraș și minunatele obiective turistice de-a lungul său fac din Transfăgărășan o adevărat destinație de vacanță. Traseul Transfăgărășan este unul dintre cele mai populare din România, și chiar și din Europa, datorită înălțimii la care a fost construit, a peisajelor superbe și a numeroaselor serpentine. Anual, sute de mii de turisti parcurg acest traseu și este renumit printre pasionații de mașini, pentru că oferă un peisaj de vis și multe serpentine, unde își pot testa mașinile.

Totuși, nici bicicliștii nu se lasă mai prejos. În fiecare an, după ce se deschide sezonul plimbărilor pe această șosea demențială, grupuri de pasionați de ciclism își depășesc limitele, reușind să pargurcă întreaga distanță pe două roți.

Frumusețea Transfăgărășanului este răpitoare, dar perioada de a profita de aceste peisaje este limitată. Transfagarasanul este inchis complet 8 luni pe an din cauza pericolului de avalanse, dar si zapezilor care se depun mai ales la altitudini mari.

O vacanță care să vizeze peisajele minunate de pe Transfăgărășan este o idee minunată, căci poți ajunge aici foarte ușor cu mașina.

Șoseaua Transfăgărășan sau DN 7C pornește din localitatea Bascov, județul Argeș, lângă Pitești. Traseul merge spre nord și se termină în localitatea Cârțișoara, aflată la 50 de kilometri de Sibiu și 104 kilometri de Brașov. Traseul are 151 de kilometri și urcă până la altitudinea maximă de 2042 de metri, la Bâlea Lac. Drumul Transfăgărășan leagă Ardealul de Muntenia și are o lungime de 92 de kilometri, 27 de viaducte și poduri și un tunel de 887 metri, cel mai lung din țară, care străbate muntele Paltinului. Datorită numeroaselor serpentine viteza medie este de maxim 40 km la oră.

Primul segment al Transfăgărășanului trece prin fața hidrocentralei de la Vidraru amplasată subteran în masivul Cetățuia. De aici, în apropierea cetății Poenari, drumul urcă pe serpentine și viaducte, trecând prin trei tunele mai scurte ajungând pe Barajul Vidraru, care cu ai lui 307 m leagă Munții Pleașa și Vidraru.

Trecând barajul, drumul continuă în partea stângă de-a lungul lacului Vidraru până la începutul acestuia. În continuare drumul începe să urce în serpentine, trecând pe la Cascada Capra, până la partea sudică a tunelului de la Capra la Bâlea Lac, unde cu o lungime de 887 m străbate Munții Făgăraș. Tunelul Bâlea, cel mai lung tunel din România, cu o înălțime de 4,4 m, 6 m lățime și un trotuar cu o lățime de 1 m, iluminat, dar neaerisit, face legătura cu partea nordică a Transfăgărășanului.

Unul din tronsoanele cele mai dificile ale Transfăgărășanului este cuprins între Lacul Bâlea și Bâlea Cascadă pe o lungime de 13 km. De la Bâlea Cascadă până la intersecția cu drumul DN1,  în apropierea comunei Cârțișoara, mai sunt 21 km.

Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 – 1974 în timpul lui Nicolae Ceaușescu, care a vrut să asigure un drum strategic peste munți. Inaugurarea având loc în data de 20 septembrie 1974.

Fiecare mare realizare a lăsat în urme povești cel puțin cutremurătoare. Sub șoseaua splendidă, timpul ne spune că mulți oameni au plătit cu prețu vieții frumusețea de care ne bucurăm noi astăzi.

Drumul peste Munții Făgăraș, s-a realizat cu eforturi materiale considerabile și cu prețul multor vieți de soldați și muncitori care au contribuit la construcția lui. Oficial se vorbește de 40 de oameni decedați pentru ca acest drum să străbată munții, dar oameni care după 35 de ani mai sunt în viață, vorbesc de sute de vieți omenești pierdute. În urma unui interviu, un martor al timpului spunea: Numai la baraj au murit vreo 400 de băieți.

Așadar, dacă ajungi aici, nu uita că din loc în loc Transfăgărășanul oferă deschidere spre obiective turistice deosebite. Printre obiectivele turistice din Transfagarasan se numara Lacul și Cascada Bâlea, Lacul și Barajul Vidraru, Cascada Capra, Masivul și Lacul Capra și Cetatea Poenari. La acestea se adauga Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac, deschis doar pe timpul iernii, masivele și traseele montane din jurul Transfăgărășanului.


Like it? Share with your friends!

551
1.3k shares, 551 points

Comentarii

comentarii

Alege un format
Poveste
Povestește-ne despre o călătorie care te-a impresionat mai mult.
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Image
Photo or GIF